KVIZ 1 – Koliko si medijski pismen/a?

Preuzeto sa https://i.pinimg.com/originals/45/85/e4/4585e4a3b284374af3f9bebd47de6164.jpg

Hvala što si riješio/la kviz!

ODGOVORI:

1.b, 2. b, 3. c, 4. a, 5. b, 6. b, 7. d, 8. c, 9. a, 10. c, 11. a, 12. b

⇒ Ukoliko si odgovorio/la točno na najmanje 10 od ukupno 12 pitanja, odlično poznaješ temu medijske pismenosti.

⇒ Ukoliko si odgovorio/la točno na 6-9 od ukupno 12 pitanja, dobro poznaješ temu medijske pismenosti. Kako bi stekao/la još više znanja o medijskoj pismenosti, preporučujemo ti sljedeću internet stranicu na kojoj možeš naći brojne članke o medijskoj pismenosti: http://www.medijskapismenost.net/o-medijskoj-pismenosti

⇒ Ukoliko si odgovorio/la točno na samo do 5 od ukupno 12 pitanja, ne poznaješ baš najbolje temu medijske pismenosti. Više o ovoj temi možeš pronaći u sljedećem istraživanju: https://media.ba/sites/default/files/mladi_mediji_problematicni_medijski_sadrzaji_web.pdf?fbclid=IwAR3lIalS1AU1RxuKVCH3e7z8cNsGBCCpRbt9LoYmsfkwCoSGgT_QjIsyIlY

  1. Medijska pismenost je sposobnost pristupa, analize, vrednovanja i odašiljanja poruka posredstvom medija. Ona podrazumijeva set kompetencija koje omogućavaju sigurno korištenje medija, informirani izbor, zaštitu sebe, razumijevanje sadržaja i usluga.
  2. Regulatornoj agenciji za komunikacije BiH se prijavljuje kršenje medijskog kodeksa na televiziji i radiju. Ona potom provjerava jesu li i u kojoj mjeri prekršena pravila emitiranja i odlučuje o mjerama/kaznama koje će izreći televiziji ili radiopostaji.
  3. Govor mržnje, sadržaji koji bi vjerojatno mogli ozbiljno narušiti fizički, psihički ili moralni razvoj maloljetnika, prekomjerno trajanje televizijskog oglašavanja, lažno izvješćivanje su samo neki od sadržaja koji su podložni tužbama.
  4. Vijeće za tisak/štampu u BiH je samoregulatorno tijelo za printane i online medije koje: posreduje kao medijator između nezadovoljnih čitatelja i printanih i online medija, nadgleda primjenu Kodeksa za štampu/tisak i online medije BiH, unapređuje profesionalne standarde u tisku i online medijima u BiH, štiti javnost od neprofesionalnog i manipulatorskog novinarskog izvješćivanja, te štiti medije od političkih, ekonomskih i svih drugih pritisaka koji ugrožavaju slobodu informiranja i slobodu medija.
  5. Impressum je dio online medija s podatcima o mediju – on sadrži: naziv medija, sjedište izdavača, e-mail adresu redakcije, imena odgovornih urednika/ca medija i pojedinačnih rubrika, te imena osoba koje čine redakciju medija.
  6. Kodeks za štampu/tisak i online medije u BiH odnosi se samo na printane i online medije koji ga potpišu.
  7. Usprkos potrebi da se radi na razvijanju vještina medijske pismenosti kako bi se mladi mogli zaštititi od radikalnih, propagandističkih i obmanjujućih sadržaja, nadležne institucije još uvijek nisu prepoznale medijsku pismenost kao bitan segment demokratizacije bh. društva i ne izučava se kroz formalno osnovno i srednjoškolsko obrazovanje.
  8. Društvene mreže su komunikacijske platforme, odnosno besplatni online servisi koji korisnicima omogućuju raznovrsne vidove komunikacije sa svijetom i mogućnost vlastite prezentacije (Facebook, Instagram, Twitter itd.).
  9. Klikbejt je senzacionalistički naslov koji pogrešno predstavlja članak ili video prilog koji najavljuje, s ciljem da privuče čitatelje da kliknu na takav link.
  10. Medij je sredstvo javnog obavještavanja koje riječima, slikom, odnosno zvukom prenosi urednički oblikovane informacije, ideje i mišljenja i druge sadržaje namijenjene javnoj distribuciji i neodređenom broju korisnika (dnevne novine, servis novinske agencije, radio-program i televizijski program i elektronska izdanja tih medija, kao i samostalna elektronska izdanja – uređivački oblikovane internet stranice ili internet portali…). Medij nije: knjiga, film, nosač audio i audio-vizualnog sadržaja, znanstveni i stručni časopis namijenjen prvenstveno informiranju ili obrazovanju određene profesionalne grupe, katalog, bilten, elektronska publikacija državnih organa i organizacija, tiskani materijali poput letaka, plakata i sličnih sredstava javnog obavještenja, internet pretraživač, internet forum, društvena mreža…
  11. Temeljne funkcije medija su informiranje, edukacija i zabava.
  12. Mediji se dijele na javne, profitne i neprofitne. Javni mediji u Bosni i Hercegovini u potpunosti ovise o financiranju iz javnih budžeta. Procjenjuje se da većina, tj. oko dvije trećine, sredstava iz javnog sektora otpada na financiranje javnih medija, odnosno dvije novinske agencije (FENA i SRNA), tri emitera koji čine javni RTV sistem (BHRT, RTVFBiH i RTRS), te 81 kantonalni, gradski i općinski javni RTV emiter. Javni mediji su regulirani posebnim zakonodavstvom i imaju posebne ovlasti i obveze.

Najčitaniji tekstovi

Zlatna Karika Srđan Petković: Kontakt je najbolji način za smanjenje stereotipa i predrasuda
Kako do pripravničkog u Bosni i Hercegovini?
Studentski domovi u Sarajevu: Gdje su, kakvi su, kako se prijaviti?
Gdje kupiti proizvode jeftinije i do 90 % od redovne cijene - Food Outlet Yumm
Kako vještačka inteligencija transformiše prakse u farmaceutskoj industriji?
Život gej osobe u vehabijskoj porodici i zašto biti vidljiv
Vikend sa ćaletom: Ljubav kao najveća potreba
Intervju - Nedim Kasumović, Srednja medicinska škola Zenica
PITANJE: Zašto su uvijek žene te koje rade u kladionicama?
Sa politikom na Ti – 7. redovna sjednica Općinskog vijeća Centar: izmjena projekta zapošljavanja mladih
More Stories
Zlatna Karika Faruk Šehić: Kroz „Plastehnik“ želimo povećati produktivnost naših poljoprivrednika