Instagram i influenseri kao centar marketinga u turizmu

U opisu posla novinarke turističkog magazina i portala nalazi se i vođenje društvenih mreža. Dok se nisam ozbiljno prihvatila tog zadatka, podcjenjivala sam moć društvene mreže Instagram. U nekim trenucima osjećala sam kao da ta aplikacija upravlja našim životima. Otkrit ću vam zašto sam to pomišljala.

Iz perspektive influensanja

Što smo postajali aktivniji i sadržajniji na Instagramu, broj pratilaca je rastao. Iako je to teško izvesti bez plaćenog oglašavanja, mi smo uspjeli preći zacrtani prag pratilaca samo ispitujući puls ove društvene mreže. Naprimjer, ako se bližio vikend, naši su pratioci željeli da im damo ideju kako ga provesti. I mi smo to činili, a oni su nas slušali. Dakle, vrlo brzo su nam se pratioci počeli javljati s iskustvima koje su doživjeli s predloženih destinacija. I ne samo u Bosni i Hercegovini. Iskustva nisu bila samo tekstualna, počeli smo dobijati i mnogo fotografija ili videosnimaka s tih destinacija. Odlučili smo to iskoristiti. U julu ove godine pokrenuli smo izazov na Instagramu „BiH Bucket List Challenge“.

Učesnici izazova trebaju posjetiti najpoznatije lokacije u BiH, iskusiti outdoor aktivnosti ili probati bh. delicije, te svoje iskustvo podijeliti na Instagramu. Izazov je vrlo brzo postao viralan, prijavio se veliki broj učesnika, a naš Instagram inbox bio je zatrpan fotografijama. To nije bilo sve, pratioci su nam se javljali s porukama da svoje izlete planiraju prema izazovima koji su im preostali da ispune, pitali su kako doći do nekih destinacija ili su javljali svoje oduševljenje. Turističke zajednice, općine ili klubovi koji su nam dali podršku zadovoljno su trljali ruke. Sve što su željeli je promocija njihovog rada, a zahvaljujući Instagramu njihova očekivanja su prevaziđena.

https://www.instagram.com/p/CPqoCv7jHqE/

Angažman influensera za turističke zajednice

O tome koliko je Instagram važan turističkim zajednicama najbolje govore podaci o kampanjama koje se vode na ovoj društvenoj mreži i trudu koji se ulaže u vođenje profila na njima. Pođimo najprije od najbliže zemlje nama – Hrvatske. Hrvatsku turističku zajednicu na profilu @croatiafulloflife prati oko 425 hiljada pratilaca. Istoimeni hashtag je prema zvaničnim podacima iz 2019. godine imao više od milion oznaka, a često je korišten i GIF #CroatiaFullOfLife.

Hrvatska je u potpunosti uvidjela značaj i korist od reklamiranja preko Instagrama, pa tako za povećanje broja fanova i promociju na društvenim mrežama koristi i strane blogere, te organizira studijska putovanja za njih.

To radi i Turska, pa su tako u prvoj polovini 2021. godine Ministarstvo za kulturu i turizam Republike Turske i Turska agencija za promociju i razvoj turizma organizirali više studijskih putovanja za strane medije, ali su pozvali i neke domaće influensere različitih profila, npr. @harrycoop.er – kuhara kojeg prati oko 28 hiljada pratilaca na Instagramu, koji je tokom posjete Turskoj objavljivao storyje i postove sa svog putovanja. S obzirom na stroga ograničenja putovanja unutar EU, Turistička zajednica Njemačke tek u oktobru planira studijska putovanja i ostaje da se vidi koje će influensere pozvati. Dok čekaju na početak putovanja, @germanytourism vodila je Instagram kampanje #GermanySimplyInspiring, #EnjoyGermanNature itd. kako bi privukla posjetioce i pratioce.

Kada je u pitanju Bosna i Hercegovina i Instagram oglašavanje iz zvaničnih institucija, prvi je problem nepostojanje krovne kuće, odnosno Turističke zajednice BiH. Turističke zajednice gradova, ako i postoje, ili kantona, uglavnom imaju aktivne profile na društvenim mrežama, no može se reći nedovoljno aktivne. Studijska putovanja po BiH, ako se i organiziraju, najčešće su namijenjena za novinare, rijetko su uključeni influenseri, a njihov organizator obično su različita udruženja ili organizacije. Ipak, ne može se reći da bh. turističke destinacije nisu promovirane na društvenim mrežama, no sve je to zahvaljujući srčanosti, predanosti i dobroj volji onih koji to žele raditi, makar o svom trošku.

Instagram spotovi

Pored toga što su ih „natjerali“ da njihovi lični profili ili blogovi postanu poput reklamnih panoa, trendseteri s Instagrama su nametnuli turističkim djelatnicima i zajednicama još jednu obavezu. Uvidjevši da su influenseri, ali i njihovi sljedbenici, uvijek u potrazi za savršenom pozadinom za fotografije, na brojnim turističkim destinacijama je sve više tzv. Instagram spotova – pripremljenih mjesta ili pozicija s kojih možete napraviti vrhunsku fotografiju na nekoj destinaciji. Za ovim trendom ne zaostaje ni Bosna i Hercegovina.

Tako smo ove godine imali ljuljačke, trend viđen na Baliju, u Indoneziji…, s kojih smo viđali savršene fotografije na našim Instagram feedovima – na Jablaničkom jezeru, u Jajcu, Počitelju, Cazinu, na Japodskim otocima… U našem kontekstu bile su definitivni hit ovoga ljeta na Instagramu.

Pored ljuljački, na bh. destinacijama postavljani su Instagram okviri – pomalo izlizan trend, ali ipak korišten. Najnoviji je ovog ljeta postavljen na planini Bjelašnici, čime su planinari Planinarskog društva „Željezničar“ u saradnji s BH Telecomom željeli doprinijeti popularizaciji planine i planinarenja. Tu su i ukrašene klupe, na mjestima poput močvare Bardača ili skijališta na kakanjskim Ponijerima, kao i popularnih natpisa poput npr. „I love Sarajevo“ ispred SCC-a ili okvira u obliku srca, npr. na Ajfelovom mostu na sarajevskoj Skenderiji.

Tek treba da radimo

Zemlje koje mnogo ulažu u promociju i rast turizma mnogo ulažu i u Instagram, te vode pametne kampanje koristeći potencijal ove društvene mreže. Bosna i Hercegovina i njene pripadajuće turističke zajednice prepoznale su značaj marketinga na Instagramu, no još uvijek nedovoljno ili nesistematski ulažu u promociju na ovoj društvenoj mreži.

Iako to ne znači da BiH neće u budućnosti iskoristiti široku mrežu influensera ili zaljubljenika u prirodnu i kulturno-historijsku baštinu, ona je još uvijek talac nedovoljnih budžeta i birokratskih procedura koje koče pokretanje eventualnih kampanja. Srećom, broj onih koji žele promovirati bh. turizam kroz vlastite izvore finansiranja ili tražeći neke načine, čak i samo iz ljubavi, sve je veći. Zahvaljujući njima, biser kakav je Bosna i Hercegovina neće ostati u potpunosti skriven pred očima svijeta.

Najčitaniji tekstovi

Lektire – iste knjige (ne) čitaju naša djeca kao što (ni)su čitale naše dede i nane
Kako do sobe u banjalučkom studentskom domu?
Kako do pripravničkog u Bosni i Hercegovini?
„Queer“: Od stigmatizacije do samoprihvaćanja
Zlatna Karika Amina Pilavdžija: Vojska je najčasniji poziv i neprocjenjivo životno iskustvo
Premotaj: Žene u BiH - od Kraljevine Bosne do danas
GDJE OTIĆI: Planinarski domovi nadomak Sarajeva
Imran Maglajlić, novi urednik Karika: Nećemo biti prostor kontaminiran dnevnopolitičkim splačinama
Zlatna Karika Nađa Zubčević: Antibakterijska daska za toalet
Koji fakultet upisati – državni ili privatni?
More Stories
Oglas za posao