Zlatna Karika Nađa Zubčević: Antibakterijska daska za toalet

  1. Ime i prezime?

Nađa Zubčević.

Nađa Zubčević, privatna arhiva

 

  1. Gdje živiš?

U Sarajevu.

 

  1. Zanimanje?

Magistar biohemije i fiziologije.

 

  1. Koliko godina imaš?

Imam 29 godina.

 

  1. Kako provodiš svoje slobodno vrijeme?

U slobodno vrijeme nastojim da nadogradim svoje vještine i uvijek učim nešto novo. Trenutno učim web development jer želim sama da napravim web stranicu za svoju inovaciju. Zanima me i 3D modeliranje i kreiranje animacija, ali polako ću doći i do toga. Ono što me također opušta jeste gledanje filmova. U društvu sam poznata kao veliki filmofil i moj hobi je „bindžovati“ za vikend.

 

  1. Šta te je nerviralo u našem društvu, pa si pokrenula svoju inicijativu?

Zapravo sam se sa svojim društvom često šalila na račun javnih toaleta. Uvijek smo komentarisali kako niko od nas ne sjeda na toalet dasku i kako je uvijek prekrivamo toaletnim papirom (ako toaletnog papira uopšte ima). Postoje svakako jednokratni podmetači, ali, naravno, ni njih uglavnom ne možete pronaći u javnim toaletima jer se brzo potroše. Studirajući na Prirodno-matematičkom fakultetu u Sarajevu, poznavala sam neke hemikalije koje bi mogle da se iskoriste, a da nisu štetne za čovjeka. Odlučila sam da više o tome istražim na internetu i nakon nekog vremena kreirala sam ideju koja je djelovala vrlo jednostavno i funkcionalno.

 

  1. O kakvoj inicijativi se tačno radi? Možeš li nam nešto reći o samoj inicijativi koju si pokrenula?

Antibakterijska daska za toalet je patentirana inovacija koja ima za cilj da poboljša nivo higijene u javnim toaletima. Antibakterijska daska za toalet radi na principu PIR senzora. PIR senzor detektuje osobu kada uđe u toalet i automatski pali UV led diode smještene u unutrašnjosti toalet daske. To svjetlo potom aktivira površinski antibakterijski film koji automatski uništava bakterije, tačnije, njenu membranu. Antibakterijska daska uništava 99,8 % bakterija.

Ovaj vrtuljak zahtijeva JavaScript

  1. Kome sve od koristi može biti ta ideja?

Ova ideja može biti od koristi svim javnim toaletima gdje je velika frekvencija ljudi, kao što su kafići, restorani, bolnice, klinike, škole, tržni centri i slično.

 

  1. Rješenju kojeg problema u našem društvu ta inicijativa doprinosi?

Pored toga što uništava bakterije i sprječava moguće infekcije, smanjuje i potrošnju papira. Kao što sam već spomenula, ljudi često prekrivaju toalet dasku toaletnim papirom i samim time se troše ogromne količine toaletnog papira i jednokratnog podmetača. Također, čišćenje daske jakim dezinfekcionim sredstvima, koji potom završavaju u našoj okolini, sve to štetno utječe na našu okolinu, ali zahvaljujući ovoj inovaciji, to sprječavamo i smanjujemo u značajnoj mjeri.

 

  1. Imaš li nekog ko ti pomaže u realizaciji te inicijative?

Kada sam krenula sa svojom inovacijom, kreirala sam tim ljudi koji su tada studirali na različitim fakultetima. Imam tu sreću da sam okružena prijateljima koje poznajem od osnovne škole i koji su tu za mene u dobru i zlu. Često nas poredim s prijateljima iz meni jedne od omiljenih serija „How I Met Your Mother“, i nekim čudom smo se svi bacili u te naučne vode, a s takvim ljudima najlakše se dogovoriti i nešto uraditi. Naravno da nismo svi u svakom momentu mogli da radimo na ovom projektu, jer takvi ljudi imaju jako puno posla, a i ponuda, ali ono što zasigurno znam i u šta sam se uvjerila jeste da, ako ih trebam, oni su tu – i to je najbitnije. Sano, Anele, Ajla, Harise i Amare, hvala vam!

  1. U kojoj fazi realizacije je trenutno ta ideja?

Trenutno smo u pripremi crowdfunding ideje. Prototipi za ovu inovaciju su gotovi, tehnička dokumentacija je spremna, nedavno su urađena mikrobiološka testiranja u Institutu u Novom Sadu koja su potvrdila funkcionalnost naše inovacije. Kreirali smo video reklamu, te smo spremni za crowdfunding kampanju. Ono što nam je potrebno jeste da prikupimo sredstva za kalupe i za prvu seriju proizvoda. Malo je neizvjesno kada ćemo pokrenuti kampanju zbog cijele ove situacije s COVID-om, ali neki okvirni plan je septembar-oktobar.

 

  1. Gdje na internetu drugi mladi mogu da prate tu inicijativu?

Nismo željeli da kreiramo stranice na društvenim mrežama i web stranicu, iz jednostavnog razloga što su nam se ljudi javljali da nabave tu inovaciju, a mi nismo došli do te faze. Iz tog razloga, inovaciju nismo na taj način promovisali. Sada kada planiramo da pokrenemo crowdfunding kampanju, svakako da će nam trebati web stranica i promocija na društvenim mrežama, te ćemo aktivno raditi na tome.

 

  1. Kako drugi mladi mogu tačno da ti pomognu glede navedene inicijative?

Drugi mladi ljudi mogu da nam pomognu tako što će podržati našu kampanju kada je pokrenemo u nadi da ćemo uspjeti plasirati prvu seriju proizvoda.

 

  1. Da li pratiš naš magazin i kako ti se sviđa?

Pratim magazin „Karike“ jer često pišete o mladim uspješnim djevojkama i ženama i dajete prostor ovakvim pozitivnim pričama koje su nam svima potrebne kako bi nas motivisale.

 

  1. Poruka mladima za kraj…

Zacrtajte sebi jasne i kratke ciljeve koje ćete ostvariti svaki dan. Nije poenta u tome da nešto  uradite danas, i da utrošite tri sata vremena i da već sljedećeg dana odustanete od toga. Odvojite svaki dan 20 minuta vremena za svoj zacrtani cilj i za godinu dana vidjet ćete i sami šta ste sve uradili.

Najčitaniji tekstovi

Uzroci izraelsko-palestinskog sukoba – razvoj događaja od kreiranja Države Izrael do  Jomkipurskog rata 1973. godine
Zaviri „Iza duge“, vidjećeš da smiješ
Ljubav u vrijeme ratnog ludila
Zlatna Karika Lejla Selimović: Hidžama je više relaksirajući tretman
Kako do pripravničkog u Bosni i Hercegovini?
Ko će pobijediti čovjeka?
Kataloška prodaja kao prilika za zaradu i radno iskustvo
Nindža, zaostala, bezgrešna ili nepropisno pokrivena – lične priče žena s hidžabom u BiH
Zlatna Karika Haris Babić: Ljudi mogu biti uzrok ekstremnih vremenskih pojava
Koji fakultet upisati – državni ili privatni?
More Stories
Rod ne treba odlučivati ko smo mi