Praktična nastava u JU Saobraćajna i Elektro školi Doboj
Razgovarala: Nela Kavazović, članica Grupe volontera ASuBiH, datum objave 30.4.2024
Srednjoškolsko obrazovanje oblikuje temelje buduće karijere mladih. U tom procesu, praktična nastava igra ključnu ulogu u sticanju praktičnih vještina i primjene teorijskog znanja u stvarnom svijetu. Kroz razgovor s Jovanom Nikićem, učenikom JU Saobraćajne i Elektro škole Doboj, istražili smo njegove perspektive o kvalitetu praktične nastave i njenom doprinosu u pripremi za budućnost.
Praktična nastava: Količina i kvaliteta:
Na pitanje koliko često ima praktičnih časova, Jovan je odgovorio: “Sedmično po rasporedu imam 4 časa praktične nastave, što smatram sasvim dovoljnim. Trenutno praksu ne obavljam u školi, već u firmi.”
Organizacija časova:
Govoreći o organizaciji časova, Jovan je istakao: “Od početka srednjoškolskog obrazovanja, praksa se održava onda kada je i planirano rasporedom.”
Korištenje informativnih materijala:
Na pitanje o korištenju informativnih knjiga, Jovan je odgovorio: “Ne koristimo knjige za te časove.”
Opremljenost kabineta:
Kada je riječ o opremljenosti kabineta, Jovan je rekao: “Kabinet je solidno opremljen, iako su računari stariji i potrebno je da se na istim radni programi obnove.”
Zadovoljstvo praktičnom nastavom:
Izrazivši svoje mišljenje, Jovan je rekao: “Zadovoljan sam praktičnom nastavom, ali vjerujem da može biti i bolja.”
Korist praktične nastave:
Jovan vjeruje da praktična nastava pomaže u boljem razumijevanju gradiva: “Mislim da je lakše naučiti nešto ukoliko se to i praktično odradi.”
Profesionalni angažman profesora:
Izražavajući svoje mišljenje o angažmanu na praktičnoj nastavi, Jovan je rekao: “Atmosfera na časovima praktične nastave je opuštena, te bi se to trebalo promijeniti.”
Priprema za budućnost:
Na pitanje o pripremi za budućnost, Jovan je odgovorio: “Mislim da će mi praktična nastava uvijek biti od koristi. Sada u školi će mi pomoći da lakše shvatim materijal, a kasnije u životu će mi pomoći za mnogo toga.”
Kroz razgovor s Jovanom Nikićem, sagledali smo važnost praktične nastave u srednjoškolskom obrazovanju. Iako izražava zadovoljstvo trenutnim stanjem, Jovan prepoznaje prostor za unapređenje. Njegova perspektiva pruža uvid u ključne aspekte praktične nastave i njenog uticaja na pripremu mladih za budućnost.
Ovaj članak je rezultat rada srednjoškolaca/ki ispred Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini u saradnji sa Omladinskom novinskom asocijacijom u Bosni i Hercegovini. Projekt “Mi želimo dobru praksu, a vi?” implementira Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini uz podršku Instituta za razvoj mladih KULT.
Fotografije su u vlasništvu Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini i nastale su usklopu projekta “Socijalni dan 2023”.