Često znam dobiti opasku tipa: „ma ti samo pišeš ove tekstove kako?“. Uvijek polazim od te pretpostavke šta bih to ja čitala. Još uvijek nemam afiniteta za vlogovanjem i otkrivanjem sebe u tom svijetu, ali me uvijek zanimalo to područje. Postoje ljudi koje pratim na Youtubeu i koje mi uvijek nekako poprave dan. Ukoliko u skorije vrijeme budem išla u Beograd, poprilično sam ubijeđena da ću i uraditi intervju sa jednom od takvih, a to je Dunja Jovanić. Druga je neizostavna Dunja Tatomirović ili slatkoodDunje.
Prije par godina mnogi od nas ne bi mogli ni zamisliti da prave karijeru preko društvenih mreža ili da mogu postati planetarno poznati, dijeleći dijelove svoje intime, prepričavajući neke događaje ili pričajući viceve. Savremena vremena donose takva zanimanja, ona o kojima prije nismo mogli ni sanjati, niti ih zamisliti. Vlogerica, instagram stars, lifestyle influenceri, brand ambassadori, life coachevi… Možete o ovim zanimanjima misliti šta hoćete, pozitivno ili negativno, ali u finansijskom i smislu ova moderna zvanja postaju dosta profitabilnija od mnogih tradicionalnih zanimanja, a i „respektabilnija“ u smislu da vas ljudi prepoznaju na ulici, u marketu, u pozorištu…
Zašto pisati, kada se možeš snimati?
Naravno, većini ljudi je mnogo lakše snimati se, nego pisati. Ono što vam treba za snimanje je dobra kamera i poznavanje fokusa i rada sa istom, kreativnost, domišljatost i dobra priča.
Prvi korak: Ideja
Prvenstveno da biste krenuli snimati, morate imati ideju na čemu će vam biti fokus priča. Da li ćete raditi vlog make up tutorijale (koji su po mom mišljenju prevaziđeni) ili možda neke sociološke eksperimente ili kako napraviti hamburger za manje od 3 minute? Naravno, ukoliko volite putovati, onda bi vam najbolje bilo praviti vlog u vezi putovanja i zemalja koje ste posjetili.
Izbor leži na vama, ali svakako u moru istih, potrebno je da dobijete svoj pečat koji je jedinstven i poseban. YouTube publika će vas voljeti, ukoliko ste prirodni, posebni i duhoviti. Ta pozitivna energija je upravo ono što pokreće ljude koji vas gledaju. Pomenuta Dunja Jovanić izbacuje vlog svakih par dana. Ne siluje nas konstantno sa tim, ovdje sam bila, to sam radila. Vodite računa generalno o svom kanalu i brendovima, ukoliko želite pronaći sponzore u budućnosti.
Drugi korak: Motivacija i želja za radom
Da bi otvorili svoj YouTube kanal i bili uspješni u kreiranju sadržaja, potrebno je da imate volju i želju da se bavite snimanjem. Ne da snimate čisto da biste snimili. To će publika vrlo brzo prepoznati i na startu će vas odbaciti. Morate imati motivacije da stvarate, da budete kreativni, da montirate video na način koji je netipičan, da postanete prepoznatljivi u moru istih.
Ukoliko želite da zarađujete od YT kanala, moraćete proći dosta faza i dobiti određeni broj followera ili pratilaca da ostvarite taj cilj. Kada postanete brend, dosta lakše će vam biti pronaći sponzore, a i zaraditi novac. Jednostavno potrebno je da odgovorite na pitanje: „Zašto želim otvoriti svoj YT kanal?“
Treći korak: Istaknite se
Već sam govorila o ovome, da bi postali prepoznatljivi morate odlučiti na čemu će vam biti fokus. Harizma, prirodnost ili ipak nešto treće – do vas je. Radite ono u čemu ste najbolji, gdje će ljudi osjetiti da ste na sigurnom tlu.
Potrudite se i oko kvalitete videa, jer to igra veliku ulogu kod pratilaca koji vas gledaju. Konkretno ukoliko vam ide dobro vlogovanje, nabavite bolju kameru, naučite neke tehnike oko montaže kako bi napravili vlastiti brend i postali specifični. Dunja Jovanić je osoba koja posebnu pažnju posvećuje montiranju videa i ima izrazito visoku kvalitetu videa. Ukoliko ne znate, internet je prepun informacija, te besplatnih programa za montiranje i rezanje video uradaka.
Dunja Tatomirović je još jedna osoba koja je postala prepoznatljiva u moru youtuberki jer je od sebe napravila brend. Fokus joj je na svakodnevnom životu, sinu Luki i upravo je ta prirodnost i spontanost dovela do toga da je ljudi zavole i iščekuju svaki njen naredni video. Samo da napomenem, ni ova Dunja ne izbacuje vlogove svaki dan.
Četvrti korak: Koliko često trebam objavljivati?
Iako će vam velika većina reći da trebate što učestalije objavljivati sadržaj, da biste dobili svoje konzumente, ne bih se složila. Ukoliko ste napočetku naravno da trebate biti redovniji, a već poslije kada skupite određenu publiku, ne trebate raditi svakodnevno, ukoliko nemate inspiracije.
Najbolja promocija je zadovoljna publika.
Po meni uvijek se bolje posvetiti kvaliteti videa, te montaži, koja iziskuje i po par sati sjedenja za računarom i laptopom. Ukoliko želite da to sve bude na mjestu, onda u svakom slučaju trebate i žrtvovati određeno vrijeme da vaš video uradak dovedete do perfekcije. Naravno, ukoliko ste novi, možda ćete napočetku doživjeti neuspjeh i neće vam se činiti da radite baš najbolje, ukoliko ne budete imali pregleda. Ne dajte se obeshrabriti… Bitno je samo da vjerujete u sebe i da ne odustajete tako lako.
Peti korak: Kvalitetna oprema
Potrebno vam je:
- Kamera
- Mikrofon
- Laptop
- Rasvjeta
- Tripod
- Software za obrađivanje videa
- Zeleno platno ukoliko želite mijenjati pozadinu svojih videa
Kamera ne treba biti skupa, barem ne na početku, dok ne vidite kako će vam krenuti vlogovanje. Ukoliko koristite laptop, onda već imate ugrađenu web kameru, a ukoliko ste ipak na računaru, onda za nekih 20tak maraka možete kupiti web kameru koju ćete instalirati na računar. Budući da živimo u vremenu moderne tehnologije i skupih savremenih telefona, ne sumnjam da mnogi od vas posjeduju mobilne uređaje sa izraženim kamerama jako dobre rezolucije. Tako da opremu već imate.
Mikrofon imaju svaki mobitel i kamera, doduše različitih kvaliteta. Ukoliko pri prvom snimanju primijetite da se zvuk ne čuje baš najbolje, onda možete kupiti posebno mikrofon, koji će vam pomoći da ton bude bolji. Ukoliko želite snimati vani, onda nabavite krznenu zaštitu za mikrofon koja će minimizirati buku od vjetra koja loše utiče na kvalitetu zvuka (na Ebay-u više komada košta nekoliko dolara). I svakako potrudite se da vam bude jasan zvuk pri snimanju, te da nema buke, galame i slobodno govorite malo glasnije, kako bi zvuk bio izoštren.
Držač za kameru ili tripod se može pronaći po jako niskim cijenama. U web shopovima možete pronaći držač za mobitel već po cijeni od 5KM, a držač za fotoaparat je ipak malo skuplji. Ono što je bitno da imate stabilnost prilikom snimanja videa, te da se kamera ne trese, što je nužno za visoku razinu kvaliteta videa.
Laptop ili računar na koji ćete prebaciti video ne mora biti skup, profesionalan niti vrhunski kako bi obavili sjajan posao. Potrebno je samo da imate dovoljno memorije, kako bi mogli učitati videe. Ukoliko posao krene, onda je najlakše investirati u opremu.
Rasvjeta je najvažnija za kvalitetno snimanje videa i vloga. Koliko puta vam se desilo, prelijepo se našminkate, hoćete da se uslikate, a svjetlo ne valja? Ne možete pogoditi kut ili sunce je prejako?
Napočetku je najbitnije da se sami pobrinete za svoju rasvjetu. Ne snimajte direktno na Suncu, snimajte vani dok je lijepo vrijeme, ili ako snimate u kući namjestite rasvjetu da se jasno vidite i da niste u mraku. Naravno ovi izgrađeni vlogeri i youtuberi imaju profesionalnu rasvjetu i svjetla, ali vi ste na početku tako da u svakom slučaju nema potrebe da investirate u to.
Kada govorimo o editovanju videa, ukoliko koristite Windows 10, Windows Movie Maker ne postoji jer ga je Microsoft ugasio. Ali postoji pregršt besplatnih programa za editovanje videa, koji će odlično odraditi posao. Najbolji je Lightroom. Dolazi u besplatnoj i Pro verziji, a besplatna je sve što vam treba. Ukoliko koristite Mac laptop, onda će Imovies odraditi odličan posao.
Svi oni koji već imaju iskustva u uređivanju videa i nisu apsolutni početnici, prije ili poslije će poželjeti mijenjati pozadinu svojih videa, a za to će vam upravo biti potrebno zeleno platno, koje možete napraviti sami, ukoliko ne želite plaćati i trošiti se. Jer na početku vam je to ipak samo hobi.
Promocija i marketing
Ono što trebate, ukoliko želite da vas ljudi primijete i da dobijete promet na vašem kanalu je baviti se marketingom i promocijom. Dijelite svoj kanal na društvenim mrežama, ostavljajte komentare na drugim YT kanalima i povežite se sa drugim youtuberima. Marketing vam je potrebniji nego što mislite. Gledajte kako drugi rade, u čemu su dobri, učite od onih koji već zarađuju preko YouTubea. Nemojte ih kopirati, ali vidite šta vam se sviđa, pa to primijenite kod sebe na kanalu. Najvažnije je da ne odustajete i ne očekujete uspjeh preko noći. Budite strpljivi i polako gradite karijeru. Ulažite sebe ukoliko želite biti prepoznatljivi.
Definišite šta za vas znači uspjeh? Zarada? Veliki broj pratilaca ili pregleda? Vlastita satisfakcija? Ili sve zajedno?
Napravite plan, kako bi ostvarili cilj, a najbitnije je da je cilj realan. Prije nego otvorite YT kanal, pokupite znanje i iskustva od drugih koji su već u tome, naučite editovati video, postaviti rasvjetu ili prepoznajte gdje je najbolje osvjetljenje i krenite.
Za kraj ovoga teksta, istina jeste da na YouTubeu postoji dosta više sadržaja nego publike, te da na internetu možemo pronaći vrhunske tvorce sadržaja, posebno na YT platformi. Ali to ne znači da se ne može uspjeti. Samo je malo teže. Nemojte se obeshrabriti, prepoznajte u čemu ste najbolji i konstantno učite i usavršavajte se. Razvijajte vlastitu osobnost i budite prepoznatljivi. Možda sam vam dosadila kroz cijeli tekst, sa ovom prepoznatljivošću. Ali, ona je zaista najbitnija.
Potrudiću se da vam ubrzo napravim intervju sa YT zvijezdama na ovim prostorima, a možda i sa youtuberkama koje i sama pratim. Da vidite kakav je bio njihov put, te da li naše vlogerke zaista zarađuju velike cifre kako mi to mislimo.
Zanimljive činjenice o YT-u
Ukupan broj ljudi koji koristi YT je 1.300.000, a 30 miliona ljudi svakodnevno posjećuje YT.
Statistika sajta je nevjerovatna, npr. korisnice na YT u 6o dana postave više video materijala nego što tri najveće televizijske kuće u Americi objave za 60 godina.
Svake minute se na YT objavi 300 sati videa. ( Pa kako biti onda poseban? =)
20 % ljudi koji otvore vaš video otići će u prvih 10 sekundi. Osim mene koja ukoliko je video dosadan, premotavam, dajem drugu šansu.
Prosječan korisnik na stranici provodi između 15 i 25 minuta.
Sajt je nastao kao prostor za upoznavanje. Osnivači sajta “YouTube”, Čed Harli, Stiv Čen i Džavid Karim, na početku u glavi nisu imali koncept za stranicu kakvu danas poznajemo. Pokušali su da pokrenu sajt za video upoznavanje pod nazivom “Tune In Hook Up”. Današnjeg koncepta su se sjetili tek nakon što Karim na internetu nije uspio da pronađe snimak djelimično obnažene Dženet Džekson, a Harli i Čen sa prijateljima preko e-maila nisu uspjeli da podijele snimke sa žurke.
Na “Twitteru” svakog minuta osvane oko 400 tvitova sa linkovima na “YouTube”. A korisnici putem “Facebooka” dnevno pogledaju “YouTube” snimke koje ukupno traju 150 godina.