Intervju — Almedina Đulović, Mješovita srednja elektrotehnička škola Tuzla

Intervju – Almedina Đulović, Mješovita srednja škola Tuzla

Razgovarala: Antonija Sučić, članica Grupe volontera ASuBiH

 

Almedina Đulović je učenica trećeg razreda Mješovite srednje elektrotehničke škole, smjer mehatroničara, smatra da je praktična nastava jedan od najvažnijih stubova u njenom obrazovanju. Prema njenom mišljenju, značajan dio stečenog znanja u srednjoj školi dolazi upravo iz praktičnog rada, posebno kada je ta nastava adekvatno organizirana.

 

„Smatram da više od 50% znanja koji učenici steknu u srednjoškolskom obrazovanju dolazi kroz praktičnu nastavu, ukoliko je ona naravno adekvatna,” naglašava Almedina.

 

Ograničen broj časova praktične nastave

U toku jedne sedmice, Almedina sudjeluje na tri časa praktične nastave, ali smatra da to nije dovoljno. Njena želja je da se, kao u prvoj godini srednje škole, fokus vrati na četiri časa sedmično, čime bi učenici dobili više prilika da primijene teoretsko znanje u praksi.

 

Upotreba knjiga na časovima praktične nastave

Na časovima praktične nastave, učenici uglavnom ne koriste knjige. Almedina pojašnjava da se najvažnija teorija zapisuje u sveske. 

 

„Obično je praktična nastava usko povezana sa drugim stručnim predmetima, pa imamo predznanje iz oblasti koje izučavamo,“ kaže Almedina.

 

Oprema u kabinetima

Što se tiče opreme u kabinetima, Almedina ističe da su uređaji i alati u dobrom stanju, a profesori i učenici zajedno vode računa o njihovom održavanju. Oprema, posebno komponente potrebne za sklapanje različitih shema, od izuzetne je važnosti za obavljanje zadataka u okviru praktične nastave.

Almedina izražava i svoje zadovoljstvo angažmanom profesora i profesorica na praktičnoj nastavi. Iako smatra da postoje određeni nedostaci u nastavnom planu, uvjerena je da profesori svojim trudom i inovativnim metodama uspješno nadomještaju te praznine.

 

„Angažman profesorica i profesora u našoj školi je zaista na zavidnom nivou i vjerujem da je to jedan od najvažnijeg faktora kada je u pitanju usvajanje znanja iz kompleksnih oblasti,“ dodaje Almedina.

 

Jedina reforma koju Almedina vidi kao nužnu za poboljšanje obrazovanja budućih generacija jeste povećanje broja časova praktične nastave na četiri časa sedmično, kao što je to bilo u prvoj godini.

 

„Što se svega ostalog tiče, smatram da je jako dobro za buduće obrazovanje i da nisu potrebne promjene,” ističe Almedina.

 

Na kraju, Almedina vjeruje da će joj stečena znanja iz praktične nastave pomoći u daljnjem obrazovanju i budućoj karijeri. Ona smatra da su osnove koje učenici stječu kroz praktične zadatke ključne za rješavanje složenijih izazova u budućnosti.

 

„Nema smisla govoriti o nekoj običnoj šemi kako nešto funkcioniše, ako nismo imali priliku istu spojiti i ispitati,” zaključuje Almedina, naglašavajući važnost dubljeg posvećivanja praktičnoj nastavi.

 

Ovaj članak su kreirali i uredili srednjoškolci/ke ispred Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini u saradnji sa Omladinskom novinskom asocijacijom u Bosni i Hercegovini. Projekat „Mi želimo dobru praksu, a vi?“ implementira Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini uz podršku instituta za razvoj mladih KULT.

Najčitaniji tekstovi

Nail Omerović: Naši mladi su talentovani, samo im je teško doći do izražaja
Kako do pripravničkog u Bosni i Hercegovini?
Koliko god deci trebalo nekad da je njihov tata supermen, daleko im više treba otac koji je živ čovek
Da li je Zemlja ravna ploča?
Zlatna Karika Lejla Selimović: Hidžama je više relaksirajući tretman
Zlatna Karika Dino Bajrović: Volim svoj posao i uvijek imam tremu
Bruno Jelović: Želja mi je osnovati azil za napuštene životinje
Stavovi i polemisanje na temu #EjAj
Premotaj: Žene u BiH - od Kraljevine Bosne do danas
Pijaca emocija – Koliko nam vrijedi ljubav danas?
More Stories
Književni četvrtak: Lisičja (meta)narativna petlja