Intervju – Ajdin Fejzić, Tehnička škola Zenica
Razgovarala: Amra Hrustanović, članica Grupe volontera ASuBiH
Ajdin Fejzić, učenik četvrtog razreda Tehničke škole Zenica, podijelio je s nama svoje mišljenje i iskustvo sa praktičnom nastavom u njegovoj školi. On ima jasan stav o važnosti praktične nastave i načinima na koje se ista može poboljšati. Ajdin sedmično pohađa tri časa praktične nastave, međutim on smatra da ovo nije dovoljno, te da bi se veći fokus trebao staviti upravo na praksu.
Upotreba knjiga
Na pitanje o knjigama koje koriste na časovima praktične nastave, Ajdin priznaje kako sami profesori moraju praviti materijale za učenje i slati im učenicima, ističe:
“Mi nemamo adekvatne knjige, ne samo za praksu nego za sve predmete.”
Oprema u kabinetima
Što se tiče opreme u kabinetima za praktičnu nastavu, rekao je da njegova škola ima bolju opremu nego većina drugih škola u Zeničko-dobojskom kantonu. Međutim, kako kaže, ovo je zahvaljujući donacijama iz EU fondova, stranim vladama, nagradama koje su učenici dobili na takmičenjima i „nešto sitno“ od ministarstva.
Ajdin nam je iskazao i svoje nezadovoljstvo praktičnom nastavnom, jer smatra da se ne koriste resursi koji su dostupni. Iako misli da mu časovi praktične nastave pomažu da bolje razumije gradivo, kaže da je angažman profesora minimalan u poređenju s onim što je potrebno.
„Treba daleko više da se posveti individualnom radu i problemima sa kojima se učenici susreću,” kaže nam on.
Potrebne reforme
Ajdin tvrdi da je potrebna velika reforma u polju praktične nastave. Smatra da je potrebno promijeniti sam plan i program, literaturu koja se koristi za ovu vrstu nastave, kao i obuku nastavnog osoblja za rad sa učenicima. Vjeruje kako imamo ogroman potencijal koji se može unaprijediti uz malo truda.
„S ne mnogo izdvojenog budžeta moglo bi se nabaviti dosta moderne opreme koju firme u BiH itekako nude“, kaže Ajdin. Međutim, napominje i da je bitno obučiti profesore da koriste pomenutu opremu i pojačati ferijalnu praksu.
Naš Ajdin vjeruje da trenutni sistem praktične nastave ne pomaže učenicima da se pripreme za rad u struci:
„Praktična nastava trebala bi da obuhvata ono što nas može očekivati na poslu, zato se i zove praktična“, kaže on.
Dodaje kako je svrha praktične nastave da spremi učenike za rad u tom okruženju, a to je uvjet koji program praktične nastave, trenutno, ne ispunjava.
Ovaj članak su kreirali i uredili srednjoškolci/ke ispred Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini u saradnji sa Omladinskom novinskom asocijacijom u Bosni i Hercegovini. Projekat „Mi želimo dobru praksu, a vi?“ implementira Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini uz podršku instituta za razvoj mladih KULT.