Rijaliti za djecu: Jutjuberi međusobnim prepucavanjem do milionskih pregleda!

Jutjub scena na našim prostorima broji milionske pratioce, uglavnom djece u uzrastu od 10 do 14 godina. Kreatori sadržaja za tu publiku –  jutjuberi, čine sve kako bi dobili što više pregleda. Međusobna prepucavanja, svađe i necenzurisane psovke. Da li je to rijaliti za djecu?

Rijaliti emisije

Rijaliti šou, televizijske emisije koje prate svakodnevni život jedne skupine ljudi na određenoj lokaciji, ne tako davno, dostizale su rekordnu gledanost u Bosni i Hercegovini i zemljama regiona.

Holandska producentska kuća Endemol začetnik je ovih emisija. Prvi i najgledaniji rijaliti šou bio je Veliki brat kako u svijetu tako i kod nas, od Vardara do Triglava. Pionirski rijaliti na našim prostorima ušao je u domove Balkanaca 2006. godine. Ova godina, prva je od deset zlatnih za megapopularnost rijalitija na Balkanu.

U tih deset godina, gledaoci su najviše čuli „piiiip“ – zvuk cenzure koji se stalno pojavljivao cenzurišući psovke tokom svađa koje su okončavane i fizičkim obračunom učesnika rijalitija. Bilo je i seksa, doduše prikrivenog, no ljubitelji porno filmova uživali su u scenama koje upućuju na seks. Sve ovo prikazivano je u top televizijskim terminima. Emisije su reprizirane i u jutarnjem terminu koji je po pravilu rezervisan za dječiji program. Poseban šmek i veću gledanost davale su javne ličnosti, nerijetko estradni umjetnici, voditelji i članovi njihovih obitelji koji bili učesnici emisija. Gledanost je rasla i pokorila sve ostale emisije.

Onda je prošle godine šaradu prekinula Regulatorna agencija za komunikacije (BiH) zabranom emitovanja rijaliti programa van termina. Novi termin za emitovanje bio je od 00 do 06 sati, i tako je popularnost ovih emisija opala na prostorima Bosne i Hercegovine; jej za državnu agenciju.

Jutjub kao rijaliti

Novi rijaliti, u nešto drugačijoj formi, van domašaja je RAK-a. Jutjub, najpolularniji video servis današnjice, mjesto je prepucavanja, necenzurisanih psovki i prijetnji između jutjubera. Ovaj pojam podrazumijeva osobe koje proizvode vlastite videozapise i postavljaju ih na svoj jutjub kanal. Kada analiziramo jutjubere koje kreiraju sadržaj na jezicima govornog područja Balkana, to su mlade osobe najčešće do 25 godina. Oni dostižu brojke od preko 100 hiljada pratioca uglavnom osnovaca.

U posljednje tri godine jutjub je i na ovim prostorima posao primamljiv izvor zarade. Stvar je jednostavna, snimiš dovoljno zanimljiv video kojeg će publika gledati i zaradiš novac. Ali po nedostatku ideja za snimanje, jutjuberi su iskoristili već viđenu tehniku u rijaliti emisijama. Povećati gledanost, u ovom slučaju broj pregleda, međusobnim prepucavanjem, ismijavanjem, vrijeđanjem i svađama. Za razliku od rijalitija koji cenzuriše psovke, jutjuberi to ne rade obzirom da sami montiraju svoje klipove.

Sjetimo se primjera najpoznatijeg jutjubera na svijetu, PewDiePie-a. Momak koji je postao planetarna zvijezda za klince je nedavno u svom klipu promovisao nacističke parole te je i Disney raskinuo ugovor s njim. Ili regionalni primjer Gastoz-a, koji je prvo postao jutjub pa rijaliti zvijezda.

Sve to gledaju djeca

Ovog mjeseca novi trend koji je zahvatio balkansku jutjub scenu su video klipovi u formi diss tracka. Diss u slobodnom prijevodu znači prozivka, pjesma u kojoj prozivate nekoga, a zastupljena je u hip-hop kulturi. Klipovi u ovoj formi dostižu milionske preglede što znači da jutjuber koji je autor profitira pregledima i popularnošću tako što proziva kolegu, kako se jutjuberi međusobno nazivaju.

Trend necenzurisanih prepucavanja koja sadrže psovke sve više uzima maha. Ne treba zaboraviti da su jutjuberi koji su autori takvih video materijala uzori hiljadama djece. Djeca obično oponašaju uzore, nastoje biti poput njih što je rezultiralo da imamo klipove u kojima malodobne osobe psuju, pozivaju prostituke i prijete jedne drugima. Ono što je pogubno u cijeloj ovoj priči je da takvi klipovi imaju najveći broj progleda.

Turbo-folk, rijaliti, jutjub prepucavanja – valjda je do mentaliteta.

Comments are closed here.