Praktična nastava u Mješovitoj srednjoj školi „Amir Žilić“ u Sanskom Mostu
Razgovarala: Hana Raonić, članica Grupe volontera, datum objave 30.4.2024.
Mi u ASuBiH-u vjerujemo da učenje nikada ne prestaje. Ono je putovanje, a praktična nastava je kao karta koja nam pokazuje put. Kroz razgovor s Emom Šabanović, trećegodišnjom učenicom ekonomskog smjera Mješovite srednje škole “Amir Žilić”, istražili smo njene stavove o praktičnoj nastavi i njenom značaju za budućnost.
-
Koliko često imaš časove praktične nastave u školi? Ima li ih dovoljno ili misliš da bi moglo biti više?
Imamo 4 časa praktične nastave sedmično i po mom mišljenju bi nam trebala najmanje još 2 časa sedmično, jer iz praktične nastave imamo dosta gradiva koje se ne može stići za jednu čitavu školsku godinu, a praktična nastava nam je jako bitan predmet. Mi imamo sreću što nam je praktična nastava uvijek održana, ali dosta razreda drugih smjerova nemaju redovnu praktičnu nastavu.
- Da li se dešava da ti se časovi praktične nastave “pomjere” ili se uvijek održavaju onda kada treba?
Ne dešava.
- Da li su ti informativne knjige koje koristite na tim časovima? Jesu li ti korisne?
Ne koristimo knjige za praktičnu nastavu i mislim da čak se više ne izdaju knjige za naš smjer, ali naša praktična nastava se radi tako što ispunjavamo dokumente i radimo knjiženja, ali bi knjige dosta pomogle što se tiče objašnjenja i razloga zašto radimo određene stvari.
- Kakva je oprema u kabinetima u kojima se odvija praktična nastava?
Naša praktična nastava se održava u učionici u kojoj inače imamo regularnu nastavu. Trebao bi postojati kabinet za praktičnu nastavu, ali mi ga nemamo, dok drugi smjerovi imaju kabinet, mada nisu ni oni dovoljno opremljeni za normalan rad.
- Koliko si zadovoljna praktičnom nastavom?
Ja sam zadovoljna sa radom našeg profesora jer daje svoj maksimum od ovoga što nam je omogućeno, ali bi naša oprema mogla biti znatno bolja.
- Da li misliš da ti praktična nastava pomaže bolje da shvatiš gradivo bolje nego obični teorijski časovi?
Ja smatram da mi je praktična nastava dosta toga pojasnila što smo radili prije iz teoretskih časova i da bi zbog toga trebali imati više časova praktične nastave.
- Šta misliš o trudu i angažman vaših profesora tokom praktičnih časova?
Kao što sam rekla, mislim da se profesor praktične nastave dosta trudi da steknemo znanje koje će nam trebati u budućnosti.
- Ako bi mogla nešto promijeniti ili unaprijediti u vezi praktične nastave, šta bi to bilo?
Voljela bih da imamo adekvatne prostorije za praktičnu nastavu i da su te prostorije bolje opremljene, odnosno da imamo „pri ruci“ sve što nam je potrebno kako bi usvojili više znanja.
- Kako misliš da će ti praktična nastava pomoći u pripremi za budućnost? Jesi li već razmišljala o tome?
Praktična nastava je jedan od najvažnijih predmeta za našu struku, ako ne, čak i najvažniji jer je potreban i osobama koje se ne planiraju dalje školovati, kako bi našli posao i znali raditi isti, ali isto tako je važan za osobe koje žele nastaviti dalje školovati jer je osnova za sve novo što bi se trebalo učiti.
Emine riječi jasno ističu važnost praktične nastave u srednjoškolskom obrazovanju, dok istovremeno otkrivaju izazove s kojima se suočavaju učenici/ce. Njena želja za dodatnim časovima i bolje opremljenim prostorijama oslikava potrebu za poboljšanjem praktičnog učenja. Profesorski angažman i trud pružaju nadu u kvalitetno obrazovanje, ali postavlja se pitanje – kako osigurati da praksa ostane ključna za pripremu srednjoškolaca/ki za budućnost?
Ovaj članak je rezultat rada srednjoškolaca/ki ispred Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini u saradnji sa Omladinskom novinskom asocijacijom u Bosni i Hercegovini. Projekt “Mi želimo dobru praksu, a vi?” implementira Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini uz podršku Instituta za razvoj mladih KULT.