Intervju – Amina Mustafić, Mješovita srednja mašinska škola

Praktična nastava u Mješovitoj srednjoj mašinskoj školi u Tuzli

Razgovarala: Nela Kavazović, članica Grupe volontera ASuBiH, datum objave 30.4.2024.

I dok počinjemo novu priču, otvaramo vrata i novim pitanjima. Kako oblikovati budućnost obrazovanja? Kako osigurati da svaki srednjoškolac/ka  ima priliku za praktično učenje? A možda najvažnije od svega, kako mladima pružiti alate za izgradnju svijeta kakav žele vidjeti?

Na ova i druga pitanja, sa nama je razgovarala, Amina Mustafić, učenica četvrtog razreda Mješovite srednje mašinske škole u Tuzli.

Praktična avantura ili samo ideja?

Kad je riječ o praktičnoj nastavi, Amina otkriva: “Nažalost, mi tehnički smjerovi nemamo praktičnu nastavu posljednje dvije godine. Bilo bi super da imamo tu priliku, jer je to važno za nas srednjoškolce koji želimo biti majstori svog zanata.”

Raspored i časovi praktične nastave?

O organizaciji časova, Amina ističe: “Praktična nastava u prvoj godinije bila redovita, održavala se dva puta sedmično.”

Tražena literatura i oprema

Na pitanje o informativnim materijalima, Amina se nasmijala: “Na našem smijeru rijetko se koriste knjige, ali mislim da bi svaka informacija bila korisna.” A oprema u kabinetima? “Bile su super opremljene. Imali smo sve što nam je trebalo za avanturu učenja.”

Oduševljena ili zahtjevna?

Koliko je zadovoljna praktičnom nastavom? “Ne mogu biti zadovoljna jer je nemam, a neophodna je za moj smjer i moju budućnost.” Misli li Amina da joj praktična nastava pomaže bolje od teorijskih časova? “Naravno! Praktična nastava pruža detaljniji uvid u zadatke i zato bih voljela da je imamo i u većim razredima.”

Amina kaže: “Iako se slabo sjećam praktičnih časova, profesori su se trudili objasniti, i bili smo zadovoljni.”

Želje za promjenama i unapređenjem:

Ako bi mogla promijeniti nešto u vezi praktične nastave, šta bi to bilo? “Željela bih da imamo praksu tokom sve četiri godine. To bi bilo savršeno!”

Praktična nastava kao vodič kroz magični svijet budućnosti

Kako će joj praktična nastava pomoći u budućnosti? “Ona je neophodna za one koji se bave poslovima koji to zahtijevaju. To je naš vodič kroz magični svijet budućnosti.”

Putovanje kroz Amininu priču donosim nam nove poglede i podsjetnik na važnost unapređenje praktične nastave. Kao što je rekao Albert Einstein: “Obrazovanje je ono što ostane nakon što zaboravimo sve što smo naučili u školi.” Neka svako iskustvo, svaka avantura, ostavi trag u našim srcima i u našoj budućnosti.

Napomena o autorstvu

Ovaj članak je rezultat rada srednjoškolaca/ki ispred Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini u saradnji sa Omladinskom novinskom asocijacijom u Bosni i Hercegovini. Projekt “Mi želimo dobru praksu, a vi?” implementira Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini uz podršku Instituta za razvoj mladih KULT.

Fotografije su u vlasništvu Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini i nastale su u sklopu projekta “Socijalni dan 2023”.

Najčitaniji tekstovi

Kako do pripravničkog u Bosni i Hercegovini?
Intervju s Asimom Bratanović, psihologinjom i psihoterapeutkinjom u edukaciji: „Kojim god putem da krenemo, vratićemo se tamo gdje smo osjećali da nismo dovoljno voljeni, ili da jesmo“
Zlatna Karika Nikolina Zubac: Volim izazove, timski duh i adrenalin koji košarka donosi
Namazana kriška s onim koga voliš ukusnija je od kavijara sponzorskih veza
Zašto muškarci (ne) vole kučke?
Haruna Bandić, bh. booktuberka: Književnost je intrigantna, mijenja nas iznutra, iznova
Posjetili smo kafiće u kojima stavljaju drogu u piće
Ko je, zapravo, Ognjen Pjano – psiholog (Karika)?
Dr. Nina Krajnik, lakanovska psihoanalitičarka: Nesvjesno – najvažnija knjiga koju možete pročitati
Ajdin Fejzić: Potreba za više praktičnog iskustva u školama
More Stories
Pandemija COVID – 19 i mladi u BiH