Autor: Hadžera Žutić
Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini (ASuBiH) je osnovana s ciljem poboljšanja pozicije srednjoškolaca/ki 04. 11. 2007. godine na osnivačkoj skupštini u Sarajevu sa 250 srednjoškolaca/ki, predstavnicima/ama svojih lokalnih zajednica i predstavnicima/ama Fondacije SHL. Inicijativu za osnivanje ove organizacije, pored samih srednjoškolaca/ki, pokrenula je njemačka fondacija Schüler Helfen Leben (SHL). U fokus interesovanja organizacije stavljaju se upravo primarne potrebe ove skupine mladih.
Obzirom na mnoge izazove s kojima se susreću srednjoškolci i srednjoškolke u BiH, Imad Lisica, član Upravnog odbora AsuBiH-a, kao najznačajnije izdvojio je balansiranje između školskih obaveza, socijalnih interakcija i ličnog razvoja. „Školski pritisak, kao što su velika očekivanja nastavnika i roditelja, često dovodi do stresa i anksioznosti kod učenika, a nedostatak motivacije za učenje može biti posljedica nedostatka povezanosti s nastavnim programom ili nedostatka jasnih ciljeva. Pored toga, srednjoškolci se suočavaju s pritiscima vršnjačke grupe, koji mogu uključivati trendove, socijalne norme i želju za prihvatanjem“, navodi Lisica.
Prioritete potreba različitih grupa srednjoškolaca/ki s raznolikim pozadinama i iskustvima postavljaju detaljnim istraživanjem, evaluacijom te identifikacijom, kako potreba srednjoškolaca/ki, tako i zajednica u kojima borave.
Imad unutar Upravnog odbora ASuBiH-a obnaša funkciju „Ljudski resursi i korisnici organizacije“. Navodi svoje primarne ciljeve koje može sprovesti unutar pozicije koju izvršava: „Obzirom da radim na promociji organizacije, primarni fokus mi je da javnost bude upoznata s aktivnostima organizacije i prilikama koje nudimo. Također, cilj mi je javnosti predstaviti potrebe i zahtjeve srednjoškolaca iz države.“
„ASuBiH treba da bude ‘safe space’ za sve srednjoškolce i srednjoškolke širom države i težimo k tome. Na aktivnostima lokalnih timova, mnogo vremena posvećujemo razgovarajući jedni s drugima, te posvećujemo mnogo vremena aktivnostima vezanim za mentalno zdravlje“, ističe Lisica. Uzevši u obzir izuzetno osjetljivu dob mladih s kojima sarađuju, ovaj vid posvećenosti igra značajnu ulogu u njihovom mentalnom razvitku.
ASuBiH trenutno i efikasno djeluje na poboljšanju praktične nastave za srednjoškolce/ke u BiH, ne izuzimajući obrazovni sistem na kojem treba držati stalni fokus u svrhu identificiranja problema te rješavanja istih. Imad navodi da na put k rješavanju ovog problema djeluju pod okriljem projekta „Mi želimo dobru praksu, a vi?“, a u saradnji s Omladinskom novinskom asocijacijom u BiH i Omladinskim magazinom „Karike“ nastojat će dodatno ojačati vidljivost i glas mladih učesnika/ca kroz specijaliziranu rubriku „Mikrofon srednjoškolaca/ki“. „Od početka mog mandata unutar Upravnog odbora, saradnja s ONAuBiH je izvanredna, te se trudimo da ostavimo primjer dobrog partnerstva budućim generacijama“, rekao je Imad.
Kao jedan od primjera inicijativa koje su napravile promjenu u bosanskohercegovačkom obrazovnom sistemu Imad izdvaja „I kopija vrijedi“. Navodi da su ovom inicijativom promijenjeni članovi statuta u zakonu o visokoškolskom obrazovanju s kojim sada studenti/ce na Univerzitetu u Sarajevu, Univerzitetu u Bihaću, Univerzitetu u Zenici, Univerzitetu u Tuzli i Sveučilištu u Mostaru imaju priliku predati ovjerene kopije u jednom upisnom roku.
Uzimajući u obzir sastav organizacije koja isključivo okuplja srednjoškolce/ke, oni/e aktivno slušaju povratne informacije od prijatelja, kolega i drugih srednjoškolaca/ki te koriste vlastita iskustva i zajedničke resurse kako bi rješavali sve izazove i poteškoće.
Za kraj, Lisica je rekao: „Vjerujem da kada pokažemo volju za promjenom, uvijek će biti neko ko će nas podržati.“