Intervju – Zijad Avdičević, Medicinska škola Tuzla
Razgovarala: Amina Omerbašić, članica Grupe volontera ASuBiH
Tuzla, centar jednog kantona, pruža priliku učenicima iz slabije razvijenih lokalnih zajednica za formiranje puta ka ostvarenju karijera iz njihovih snova, zahvaljujući velikom broju odgojno-obrazovnih ustanova koje nudi. Jedan od tih učenika je Zijad Avdičević, koji dolazi iz Teočaka, ima 19 godina, i već četiri godine pohađa Medicinsku školu Tuzla.
Zijad smatra da provodi dovoljno vremena na praksi i vjeruje da bi veći fond časova u medicinskoj branši bio naporan. Detaljno je opisao rad praktične nastave:
„Fond praktične nastave u medicinskoj školi zavisi od razreda i smjera koje učenici pohađaju.”
Sa nama je podijelio da je svaki naredni razred plan drugačiji i to mu se sviđa:
“Prvi i drugi razredi imaju po četiri časa praktične nastave u školskim kabinetima.”
Na pitanje, koliko često se časovi praktične nastave odvijaju van škole, Zijad je odgovorio:
“Već u trećem razredu praktična nastava se odvija na UKC-u Tuzla, u vrijednosti šest školskih časova. Praksa se odvija jedan dan u sedmici. Četvrti razred je složenijeg metoda rada, gdje učenici praktičnu nastavu imaju dva školska dana. Jedan dan na UKC-u Tuzla, i drugi u Domu zdravlja Tuzla. Provedeno vrijeme na praksi je u vrijednosti osam školskih časova.”
Jedina prepreka s kojom se ponekad srednjoškolci ovog smjera suočavaju u svojoj školi u vezi s praktičnom nastavom je, kako ističe, “Privremena promjena stručnog osoblja kada je neko od odgovornih spriječen da dolazi. U svakom drugom slučaju, praktična nastava se odvija redovno.”
Zijad je sa nama podijelio i svoje zadovoljstvo materijalima koje koriste tokom praktične nastave:
“U knjigama „Zdravstvena njega 1“ i „Zdravstvena njega 2“, se nalaze detaljni opisi posla i obaveza medicinske sestre/tehničara, kao i svi zadaci u različitim situacijama i modelima rada. Razumljivo je i lako se uči”, navodi on.
Zijad je poprilično zadovoljan svojom praktičnom nastavom, iako smatra da uvijek može biti bolje, ali i izražava riječi hvale za model i plan rada. Po ličnom Zijadovom iskustvu, a vjerovatno i iskustvu brojnih njegovih kolegica i kolega, praktičnom nastavom je lakše zapamtiti i usvojiti znanje.
Istaknuo je: “Jedna stvar koju bi promijenio su prostorije za presvlačenje studenata na Univerzitetskom kliničkom centru Tuzla, koje su izuzetno loše. Pored toga, osjetan je manjak empatije stručnog medicinskog osoblja prema učenicima; promjena u tom aspektu pozitivno bi utjecala na atmosferu rada i međusobnu saradnju.”
Od prvog dana u ovoj školi, Zijad je svjestan odgovornosti koju ova struka nosi i zbog toga uvijek ima na umu da svoju budućnost u ovoj struci može efikasno formirati samo ukoliko se intenzivno usmjeri na praktično usvajanje znanja.
Ovaj članak su kreirali i uredili srednjoškolci/ke ispred Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini u saradnji sa Omladinskom novinskom asocijacijom u Bosni i Hercegovini.Projekat „Mi želimo dobru praksu, a vi?“ implementira Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini uz podršku instituta za razvoj mladih KULT.