Dalibor Matijević: „Bacamo hranu, a ima toliko gladnih. Želim da Robin Food pomogne svima“

„Robin Food“ je aplikacija koja funkcioniše tako da dostavljač koji u svom skladištu ima robu koja je na zalihama i uz to je pred isticanjem roka trajanja, ili joj je ambalaža oštećena – odlazi na platformu, prijavljuje se i dobija potvrdu da je klijent. Ako je sve uredno, nudi svoju robu.

Mnogi su čitali stripove, gledali filmove u kojima glavnu ulogu igraju pojedinci znani kao heroji. U bajkama su prinčevi bili ti koji spašavaju svoje princeze, vraćaju ih u život jednim poljupcem, a svaka je priča imala sretan završetak.

Ovoga puta, moj heroj je stvaran.

Njegovo ime je Dalibor Matijević, rodom iz sela Šimići pored Banjaluke. Završio je Strojarski fakultet u Mariboru, a poslije je uz pomoć različitih start up-ova i marketinških agencija kreirao platformu „Robin Food“, čiji je cilj spajati ponuđače hrane s onima kojima je ona najpotrebnija.

Heroji modernog doba

„Ideja za ‘Robin Food’ je prevashodno moja ideja. Od početka poslovne karijere 2011. godine bavio sam se prodajom u kompanijama. Poslije, kako sam se upoznao s uništavanjem hrane, u meni je počeo oživljavati jedan lik, junak, onaj koji može biti najbolji prijatelj svima, a uz pomoć svoje ekipe podignuti narod na noge“, uvodne su riječi Dalibora Matijevića.

Iza ove kreacije stoji ekipa entuzijasta i inovatora koji žele promijeniti svijet nabolje. „Uvijek i u svakoj ekipi mora postojati vizionar, onaj koji se prvi hvata mikrofona i obraća ljudima.“

Kako aplikacija radi?

„Dobavljači preko sistema aplikacije uvode popis robe koju žele prodati ili donirati. Potrebno je ispuniti osnovne informacije kako bi druga strana tj. potencijalni partner odlučio o daljnjem poslovanju. Potom se dogovora ‘digitalni susret’, nakon čega slijedi plaćanje i praćenje robe, sve do konačne dostave.“ Ako dostavljači žele prodati robu, aktiviraju svoj nalog u online trgovini, gdje svi mogu kupovati. Trgovina je stvorena kao market u kojem su artikli na policama bar 50 % jeftiniji nego u drugim trgovinama.

„Dešava se da dobavljači ne prodaju robu u toku kupovine, a rok upotrebe prekorači 1/3 cjelokupnog roka. Tada moraju smisliti neki novi kanal, spuštati cijene ili čak na kraju uništiti hranu jer ostaju velike zalihe u skladištima“, priča Dalibor.

Iz tog razloga je nastao „Robin Food“ koji trenutno posluje s oko 100 firmi, a u proces trgovanja i doniranja uključili su se i klijenti iz Velike Britanije, Irske, Poljske, Slovenije, a uskoro u tu priču ulaze i firme iz Bosne i Hercegovine, te Makedonije.

Što se tiče dostupnosti aplikacije, ona je u službi dostavljača, krajnjih kupaca kao što su restorani i hoteli. „U pripremi je online trgovina koja će omogućiti kupovinu svim ljudima, a takođe pokrećemo donaciju hrane preko humanitarnih organizacija koju su se već umrežile.“

Dalibor napominje kako će po samoj realizaciji sve biti vidljivo i dostupno na stranici https://robin-food.com.

Misija – suzbijanje gladi

Svaka ideja ima svoj krajnji cilj, pa tako i Daliborov Robin. Kroz razgovor s Daliborom saznala sam da se samo u EU godišnje baci više od 88 miliona tona hrane, što je u novcu više od 50 milijardi evra!

Na globalnoj razini ukupno bacimo blizu 1.2 milijardi tona hrane, što je u novcu 2.3 trilijona $. To znači da bacimo 40 % hrane koja se proizvede. Ovdje se ne radi samo o velikim gubicima novca, već o tome da takva hrana ne nalazi svoj put k onima kojima je potrebna, već završava na odlagalištima gdje se spaljuje s ostalim smećem i otpadom.

Da je 40 % veliki procenat govori i podatak da je Dalibor uz pomoć Robin Fooda za godinu dana uspio prikupiti više od 200.000 različitih artikala koji su pred istekom roka.

„Samo u decembru mjesecu nahranili smo više od 250 porodica, donirali ukupno 10 tona hrane i pića. Takođe radimo s Centrom za zapošljavanje i dajemo besplatne kartice, a odabrani ljudi mogu besplatno uzeti hranu.“

Sve ostalo ide preko humanitarnih organizacija koje već imaju svoju mrežu kontakata, a preko kojih se zna kome hrana ide, gdje se nalazi i koliko ljudi je dobilo hranu.

Dugoročni plan

Dalibor trenutno radi na uspostavljanju aplikacije koju ćemo moći skinuti preko Google Play-a, te je koristiti. „Želja mi je da u ovoj godini aplikacija bude dostupna u nekoliko EU država, a plan nam je svakako i za BiH, Srbiju i Hrvatsku.“ Međutim, napominje kako sve zavisi od partnera i pomoći na tržištu. „Hoću da se naš glas daleko čuje.“

Robin je lagano počeo širiti krila, a plan je odletjeti do najudaljenijih i najsiromašnijih dijelova svijeta. „Naša namjera i misija je pomoći u suzbijanju gladi, proširiti svoje kontakte. Ovdje smo zbog ljudi, ljepše budućnosti i pozitive energije.“

Stoga, umjesto što tražimo svoje heroje, i sami možemo biti jedan u nizu jer, kako Dalibor kaže, „tu smo da imamo lijep život“

Najčitaniji tekstovi

Zaviri „Iza duge“, vidjećeš da smiješ
Zlatna Karika Lejla Selimović: Hidžama je više relaksirajući tretman
Koji fakultet upisati – državni ili privatni?
Kako do pripravničkog u Bosni i Hercegovini?
Ljubav u vrijeme ratnog ludila
GDJE OTIĆI: Planinarski domovi nadomak Sarajeva
Ko će pobijediti čovjeka?
Kako izgleda „nevidljiva ruka“?
Sarajevski studenti književnosti na strani ideologije Vojislava Šešelja
Zašto mi biro ne da da zarađujem više od 208 KM mjesečno?
More Stories
Odgovori psihologa 17: “Samo nježno prema sebi”