Nekada početkom maja, David Lynch izjavio je za SMH magazin da ne vjeruje kako će u skorije vrijeme snimiti novi cjelonoćni film. Mada je za mnoge fanove redatelja ovo bila tužna vijest, za mene je ovo ogroman razlog za slavlje. Zašto? Da, Lynch jeste osoba koja je promijenila značenje riječi “napetost” u svijetu triler – drame, te osoba koja je pristupila žanru misterije na posve novi način. Lynch je znao kako oblikovati emocije gledatelja sa sanjivom glazbom i bizarnom estetikom u svojim filmovima. Drago mi je da je priveo (barem za sad) svoju filmsku karijeru kraju dok je još uvijek bio najbolji…. Mislim, ipak nije rekao da će prestati snimati serije.
Razlog moje radosti na ovu vijest svakako je Twin Peaks, serija koju smatram vrhuncem njegove karijere (kao i karijere njegovog dugogodišnjeg prijatelja producenta i scenariste Mark Frosta), koja se nakon 25 godina napokon vratila na tv (kao i u Cannes a pritom još i na nekoliko streaming servisa). Ovog puta potpuna kontrola nad serijom u rukama je Frosta i Lyncha, a ne tv producenata, što je zaista očito od prvog kadra. Pa, šta se to dešava u prve dvije epizode nove sezone?
Nova igra započinje s Agentom Cooperom i Divom u, crno bijelom kadru, Crvene sobe. Div daje nove tragove Cooperu “Upamti… 430… Richard i Linda… Dvije ptice… jedan kamen”Zatim nas serija vodi na novi set, skladište u New Yorku, u kojem se nalazi ogromna staklena kutija ničega, koju nadzire neimenovani student. Nešto bi se trebalo pojaviti u kutiji, i posao ovog studenta je da zabilježi tu pojavu te je pošalje nepoznatom, bogatom vođi ovog projekta. U staklenoj kutiji nešto se pojavljuje…
U mjestu Buckhorn, u Sjevernoj Dakoti, policija istražuje misteriozno ubojstvo Ruth Davenport u njenom stanu. Ožiljci na njenom licu teško bi se mogli svrstati u nešto ljudskom rukom učinjeno. Ali dosta toga se ne poklapa u ovom slučaju. Glava pronađena u krevetu zaista pripada vlasnici stana Ruth, ali deformirano tijelo teško da bi moglo pripadati istoj osobi. Otisci prstiju lokalca Willa Hastingsa svuda su po stanu… Will tvrdi da u noći ubojstva je bio u svom domu, ali da je u snu posjetio stan u kojem je živjela Ruth….
U dobrom starom Twin Peaksu, Margaret (gospođa s cjepanicom) imala je viziju da nešto nedostaje u casefile-u nestalog Agenta Coopera… dok opet dvojnik agenta Coopera kroči Twin Peaksom, donoseći teror… Da li je budućnost ili je prošlost… Laura Palmer pojavljuje se u Crvenoj Sobi i dopušta Agentu Cooperu da napusti prostoriju…Da li je budućnost ili je prošlost.
Lynch i Frost uspjeli su da pomaknu granice Twin Peaksa ponovno. Uvodne dvije epizode sezone 3 zadovoljit će kako stare fanove serije tako i ljude koji do sada nisu imali priliku vidjeti niti jedne epizode. Za zaluđenike Lyncha tu je nekolicina referenci na filmove “Blue Velvet” i “Eraserhead”, pored toga, nakon ovih epizoda mnogo je jednostavnije razumjeti i cijeniti Twin Peaks film “Fire walk with me”. Istini za volju, okorjeli fan Lyncha ili ne, serija je izrazito kompleksna za razumjeti. Redatelj sam priznaje da znanje iz prve dvije sezone serije moglo bi gledateljima biti od koristi pri gledanju novih epizoda (u pitanju je poznavanje imena likova i lokacija kao i kako funkcionira meta svijet Crne kolibe i Crvene sobe) ali i da je potpuno moguće pridružiti se gledanju bez ikakvog prethodnog znanja.
Serija vrvi od novog i novo ne prestaje naprosto u priči i karakterima, Lynch ne igra “na sigurno” ni s muzikom ni s vizualnim segmentima serije. Da, muzika je i dalje snolika, ali je oblikovana kako bi pripadala 2017. godini. Kada je u pitanju vizualni identitet serije, postojeći svijet Twin Peaksa nadopunjen je čudnom igrom “simetrije grotesknog”, koju je izrazito teško gledati i ne osjećati zgroženost i ukočenost. I tako… Ponovno se dešava.. Vratili smo se na mjesto istovremeno predivno i čudno…