Šimun Kozul: Potreba za više praktičnog iskustva u školama

Intervju – Šimun Kozul, Srednja strukovna škola Široki Brijeg

Razgovarala: Nela Kavazović, članica Grupe volontera ASuBiH

Šimun Kozul, učenik iz Širokog Brijega, otkriva svoje iskustvo s praktičnom nastavom i daje svoje mišljenje o tome kako bi se mogla poboljšati. Sa 17 godina, Šimun ima jasan stav o važnosti praktične nastave u obrazovanju i pripremi za budućnost.

Šimun pohađa praktičnu nastavu tri puta sedmično, što smatra korisnim, ali ističe da bi broj časova trebao varirati ovisno o struci. “Svaka struka je drugačija, nekima je potrebno više prakse, a nekima manje,” objašnjava Šimun. Njegova perspektiva naglašava važnost prilagođavanja nastavnog plana specifičnim potrebama svake struke kako bi učenici dobili optimalnu obuku.

Kontinuitet i kvaliteta nastave

Časovi praktične nastave u Šimunovoj školi uvijek se održavaju po rasporedu. „Časovi se uvijek održavaju na tri određena dana i ne pomijeraju se.” dodaje on.  bez pomjeranja, što doprinosi konzistentnosti učenja. Šimun kaže: “Knjige koje koriste su informativne i sadrže raznovrsne lekcije i tehnike, što mi pomaže u razumijevanju gradiva.” Međutim, Šimun ističe da je oprema u kabinetima samo donekle prihvatljiva i da bi škole trebale nabaviti više opreme kako bi olakšale rad učenicima.

Šimun nije potpuno zadovoljan svojom praktičnom nastavom, smatrajući da bi se mogla bolje organizirati. “Mislim da bi se to sve moglo bolje odraditi i pripremiti, čak da učenici idu što više izvan škole na praksu,” kaže Šimun. Smatra da bi rad izvan škole omogućio učenicima da steknu više iskustva i znanja o svom zanimanju.

 

Važnost praktične nastave u razumijevanju teorije

Šimun vjeruje da je praktična nastava ključna za potpuno razumijevanje teorije. “Praktična nastava je glavna i bez nje ne bismo mogli ni shvatiti teoriju u potpunosti,” ističe on. Ovo mišljenje odražava važnost kombiniranja teorijskog i praktičnog učenja kako bi se postigao cjelovit obrazovni proces.

Profesori u Šimunovoj školi su posvećeni i trude se prenijeti svoje iskustvo na učenike. “Profesori se dosta zalažu za naš rad i prenose svoje iskustvo na nas,” kaže Šimun, izražavajući zadovoljstvo njihovim angažmanom. Ipak, predlaže da bi učenici trebali što više ići izvan škole na praksu kako bi stekli veće znanje i iskustvo.

Šimun smatra da praktična nastava igra ključnu ulogu u pripremi za budućnost. “Praktična nastava nam pomaže u dosta pogleda, uči nas kako se na ispravan način radi taj posao, te nas priprema za samostalan rad,” objašnjava on.

Šimunova iskustva i prijedlozi za unapređenje praktične nastave pružaju vrijedne uvide u to kako obrazovni sistem može bolje služiti svojim učenicima. Njegova priča je podsjetnik na važnost praktičnog iskustva i prilagodljivosti u obrazovanju, kako bi se učenici što bolje pripremili za svoje buduće karijere.

Ovaj članak su kreirali i uredili srednjoškolci/ke ispred Asocijacije srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini u saradnji sa Omladinskom novinskom asocijacijom u Bosni i Hercegovini. Projekat „Mi želimo dobru praksu, a vi?“ implementira Asocijacija srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini uz podršku instituta za razvoj mladih KULT.

Najčitaniji tekstovi

Zlatna Karika Srđan Petković: Kontakt je najbolji način za smanjenje stereotipa i predrasuda
Kako do pripravničkog u Bosni i Hercegovini?
Studentska priznanja – šta UNSA zapravo nagrađuje?
Izdavanje diplome na Univerzitetu u Sarajevu košta bezobraznih 231 KM
Bruno Jelović: Želja mi je osnovati azil za napuštene životinje
Koji fakultet upisati – državni ili privatni?
Gdje kupiti proizvode jeftinije i do 90 % od redovne cijene - Food Outlet Yumm
PITANJE: Zašto su uvijek žene te koje rade u kladionicama?
Pravnik, ali gay
Od trnja do zvijezda - prve dame Sjedinjenih Američkih Država
More Stories
Ožiljak na ruci