Premotaj: Kako marketingom pokoriti svijet?

“Rubrika “Premotaj” donosi nam nekadašnje tekstove sa portala i magazina Karike i dalje vrijedne pozornosti. Ovog puta prenosimo tekst ” Kako marketingom pokoriti svijet? ” objavljen  6.5.2016. godine.

Savremeni marketinški poduhvati ne štede novac. Brdo kiča, šarenila, živahnih boja koje iskaču na sve strane, subliminalne poruke jasnog cilja i gotovo savršenog tajminga, popularne osobe, građene, obučene i našminkane prema standardima društvenog poimanja ‘savršenosti’ u drugoj deceniji 21. stoljeća, jer – mnogi želimo upravo to, i upravo to, svakim danom, svjesno ili ne, pokazujemo. Naši stilovi života su uveliko kontrolirani modernim standardima koji se rapidno mijenjaju i čine nas nezadovoljnima svojim svakodnevnim postojanjem.

Da li se taj fenomen zaista pojavljuje zbog činjenice da ne vodimo naš život kvalitetno, posjedujemo mnogo veći broj mana nego vrlina, ili zbog toga što se ne uklapamo u sliku savršenog – teško je objasniti. Ono što je, sa druge strane, mnogo lakše za prikazati jesu načini na koje nas korporacije vuku za nos, dok , primjerice, seks bomba kakav je Isaiah Mustafa, trola muškarce da mirišu na neki ženski gel za tuširanje.

Zašto su gluposti koje valja obnaženi, atletski građen, tamnoputi muškarac toliko utjecajne da potražnja za Old Spice proizvodima manično skoči, kao i da značaj same kompanije u svijetu online medija i marketinga postane tako ogroman? Upravo zato što se obnaženi, atletski građen, tamnoputi (koliko god stereotipno zvučalo), koji se uklapa u svaku od 7 www.askmen.com kategorija savršenog muškarca kojem žene ne mogu odoljeti (http://www.askmen.com/dating/heidi_100/133_dating_girl.html) , obraća neobičnoj ciljnoj grupi definisanoj za prodaju muškog mirisa – ženama. U svega 11 sekundi, Isaiah je uspio da jednom ključnom rečenicom i nekoliko popratnih replika proda proizvod za ‘pravog’ muškarca koji miriše kao on. A kako miriše atletski građen, elokventan, urnebesno smiješan, zavodljiv muškarac, britanskog naglaska i oštrih crta lica? Pogodili ste – na Old Spice, i to je upravo ono što vi želite, a samim time žele i vaši partneri. Da stvar bude još učinkovitija, tu su i savršen spoj imena brenda, boje korištene  na pakovanjima tako slatko skrivenih replika kojima vas se uvjerava da prva i jedina prava pomisao na muški miris ili gel za tuširanje pri kupovini treba da bude Old Spice.

A sa druge strane, jedna druga kompanija je svoje proizvode namijenila upravo ‘običnim’ ljudima, za koje smatraju najpreprezentativnijim korisnicima njihovog proizvoda. Beko, koji vas u posljednje vrijeme često smara kad želite pogledati neki video na YouTube-u, zaista je napravio vrhunski marketinški korak:

Ne samo da kvalitetom produkcije reklamnog spota, kao ni neupitnom kvalitetom svojih proizvoda BEKO uspijeva biti jedan od dominantnih igrača na tržištu bijele tehnike i kućanskih aparata uspijeva prodati svoju najnoviju liniju perilica i frižidera, već se koristi jednim od, ako ne i najbolje struktuiranim marketinških pristupa ikada osmišljenih – konceptom ‘Start with why’.

Samim motom marketinške kampanje ‘Oficijelni partner svakodnevnice’, Beko nas uvodi i ugodno smiješta u ambijent u kojem tvrde da je njihovo ime na dresu ‘Bogova nogometa’ iz Barcelone jednako važno kao natpis na vašem kućanskom aparatu, te da u isti koš svrstavaju i sebe, i igrače Barcelone, i vas. Kako bi vam se još više približili, kroz video konstantno naglašavaju i održavaju jednu od najutjecajnijih ključnih riječi koje mogu utjecati na čovječiju psihu – partner.

Partneri su uvijek tu jedan za drugog. Na sam spomen te riječi, deseci asocijacija nam se može pojaviti u glavi: Batman i Robin, Chip i Dale, Sponge Bob i Patrick, Simon i Garfunkel, Scooby Doo i Shaggy,  Jay i Silent Bob, Pinky i Brain i bezbroj drugih, koji su uvijek tu jedan za drugog, i čije pojedinačno postojanje ne bi imalo mnogo smisla.

Ni u jednom trenutku ne promovirajući nove i zasigurno poboljšane tehnologije i principe rada svojih uređaja, Beko se spušta na nivo svih onih koji se ne smatraju ‘savršenima’, neovisno da li teže ka tome, te koji trebaju partnera u toj svojoj nesavršenosti. I za kraj, Beko, iako ne govoreći to direktno, želi poslati poruku da ono što ima trenutno možda najsavršenija ekipa na svijetu (Barcelona), možete da imate i vi u komfortu svog doma. Šta čekate? Beko je tu za vas!

Marketing, koliko god bio smatran ‘univerzalnom vještinom’ ili ‘nečim što svako zna’, usko je povezan s psihologijom, koja mu pomaže da na što efikasniji način uvjeri nas, kupce, da nam je taj i upravo taj proizvod nešto bez čega ne možemo ili nešto što će najlakše zadovoljit našu potrebu. Jasno, mnogo kompanija je spremno da svoj proizvod plasira visoko, iako kvaliteta i usluga koju mi potrošači dobijamo zauzvrat neće ispuniti očekivanja. Na nama je da, u tehnološki i naučno visoko naprednom društvu pokušamo zadržati fokus na onome što nije samo marketing, već zadovoljstvo i kvalitet koji očekujemo za uložen novac.

Tekst: Ahmed Hadžić

Volimo pročitati vaše mišljenje...