Industrija izbeljivača kože

Mnoge žene s tamnom kožom nisu zadovoljne prirodnim izgledom. Industrija izbeljivača za kožu zaradila je milione, ako ne i više, na promovisanju i prodaji porcelanskog tena. Dame s Istoka i dame s juga, iz Afrike, su kupci proizvoda za izbeljivanje najvećeg ljudskog organa – kože. Aristokratski izgled i nekada popularan olovni puder nisu ostali u prošlosti. Na tržištu su često bez kontrole otrovne supstance.

Južnoafrikanke mažu lice crvenom glinom da bi sprečile kožu da potamni dok rade na Suncu. Poznato je da žene iz siromašnih slojeva drže do izgleda makar s prirodnim sastojcima. U Južnoafričkoj Republici koža je lepa ako je svetla i to, razume se, udaje ženu. Glina nije dovoljna, pa Afrikanke žele još belju kožu. Etikete proizvoda koje kupuju obećavaju ten poput bele kafe. Neki mediji prenose navode Ujedinjenih nacija kako svaka treća žena iz tog dela sveta koristi ovakve kreme. U susednim državama skoro 80 odsto dama. Decenijama se žene mažu svakodnevno. Većina tih krema sadrži sastojak koji služi za razvijanje fotografija. Dugoročno korištenje stanjuje kožu i olakšava pojavu bora, svraba i nadražaja. Evropa je bila zabranila štetan glavni sastojak krema, ali se on može naći u ostalim svetskim kremama.

Pored proizvoda za podizanje zadnjice umesto vežbanja, kao i losiona za zatezanje kože i protiv celulita, na našem tržištu su se pojavile kreme za posvetljivanje. Žene iz Evrope obično su svetlijeg tena, posebno iz srca kontinenta i s hladnog severa. Kod nas izbeljivači nisu dostigli veliku prodaju. U drugim delovima sveta žene se poistovećuju s evropskim izgledom. Mediji su decenijama promovisali gene sa severne hemisfere kao ideal. Severnoamerički pojam lepote zasenio je i Arapkinje.

Varikina za izbeljivanje – kako bi se mogla nazvati krema – više troši žene nego što žene njih troše. Samo zdravstveni radnici imaju saznanja do kakvih promena dolazi tokom dugogodišnjeg mazanja. U svetu vladaju stereotipi da su bele žene lepše, jer je ženi dato pola lepote ako je bledunjavog tena. Dok se svetle osobe trude da pocrne i nabace ten s potamljivačima i odlazkom u nezdravi solarijum, žene tamnog tena koriste šminku koja sakriva podočnjake i fleke. Svetlucave podloge i nekoliko slojeva šminke su trend za devojke koje prate novine u šminkanju.

Indijke možda nisu kao belkinje zadivljene kremama koje rešavaju problem hiperpigmentacije koja se pojavi u vidu staračkih fleka, fleka u toku trudnoće, ožiljaka od akni. Neki od sastojaka mogu da doprinesu suprotnom efektu. Umesto da se izbeli koža dolazi do pojave tamnih fleka i kancerogenog delovanja. U medijima se ne označava nijedan sastojak kao dokazano štetan, ali se upozorava na izbegavanje istih. Pojavile su se i informacije da vitamin C služi kao efikasan u izbeljivanju, zatim vitamin B3 i glikolna kiselina. Umesto prirodne limunske i bademove kiseline ljudi se odlučuju za masti, kreme i serume za masnu kožu. Blogerke pišu da su ovakvi proizvodi bez boja i mirisa. Isto tako navode da gelovi i drugi proizvodi podmlađuju. Nazivi nekih izbeljivača, čak iz Francuske, koliko god nama zvučali kvalitetno ne daju vidljive efekte. Vitamin K i ekstrakt krastavca te zelenog čaja se spominju u još nekim kremovima. Sve je džaba ako se ne maže i visok zaštitni faktor. Obavezno je slabije izlaganje suncu. Za urođene fleke male su šanse da izbeljivač deluje, takve se uklanjaju laserom.

U regionu se pojavilo interesovanje za ove proizvode. Dosta muškaraca i žena želi da vrati svetao ten posle preteranog sunčanja te imaju mrlje nastale od povreda i dr. S druge strane, prirodni proizvodi – osim gore spomenutih – su: paprika, peršun, šumsko voće, selen, kvasac, belance, crni luk, ren, maslačak, krompir, beli luk, beli ljijan, zova, lubenica, jogurt, sir, ružina voda, aloe vera, soda bikarbona itd.

Comments are closed here.