Dalibor Matijević: „Bacamo hranu, a ima toliko gladnih. Želim da Robin Food pomogne svima“

„Robin Food“ je aplikacija koja funkcioniše tako da dostavljač koji u svom skladištu ima robu koja je na zalihama i uz to je pred isticanjem roka trajanja, ili joj je ambalaža oštećena – odlazi na platformu, prijavljuje se i dobija potvrdu da je klijent. Ako je sve uredno, nudi svoju robu.

Mnogi su čitali stripove, gledali filmove u kojima glavnu ulogu igraju pojedinci znani kao heroji. U bajkama su prinčevi bili ti koji spašavaju svoje princeze, vraćaju ih u život jednim poljupcem, a svaka je priča imala sretan završetak.

Ovoga puta, moj heroj je stvaran.

Njegovo ime je Dalibor Matijević, rodom iz sela Šimići pored Banjaluke. Završio je Strojarski fakultet u Mariboru, a poslije je uz pomoć različitih start up-ova i marketinških agencija kreirao platformu „Robin Food“, čiji je cilj spajati ponuđače hrane s onima kojima je ona najpotrebnija.

Heroji modernog doba

„Ideja za ‘Robin Food’ je prevashodno moja ideja. Od početka poslovne karijere 2011. godine bavio sam se prodajom u kompanijama. Poslije, kako sam se upoznao s uništavanjem hrane, u meni je počeo oživljavati jedan lik, junak, onaj koji može biti najbolji prijatelj svima, a uz pomoć svoje ekipe podignuti narod na noge“, uvodne su riječi Dalibora Matijevića.

Iza ove kreacije stoji ekipa entuzijasta i inovatora koji žele promijeniti svijet nabolje. „Uvijek i u svakoj ekipi mora postojati vizionar, onaj koji se prvi hvata mikrofona i obraća ljudima.“

Kako aplikacija radi?

„Dobavljači preko sistema aplikacije uvode popis robe koju žele prodati ili donirati. Potrebno je ispuniti osnovne informacije kako bi druga strana tj. potencijalni partner odlučio o daljnjem poslovanju. Potom se dogovora ‘digitalni susret’, nakon čega slijedi plaćanje i praćenje robe, sve do konačne dostave.“ Ako dostavljači žele prodati robu, aktiviraju svoj nalog u online trgovini, gdje svi mogu kupovati. Trgovina je stvorena kao market u kojem su artikli na policama bar 50 % jeftiniji nego u drugim trgovinama.

„Dešava se da dobavljači ne prodaju robu u toku kupovine, a rok upotrebe prekorači 1/3 cjelokupnog roka. Tada moraju smisliti neki novi kanal, spuštati cijene ili čak na kraju uništiti hranu jer ostaju velike zalihe u skladištima“, priča Dalibor.

Iz tog razloga je nastao „Robin Food“ koji trenutno posluje s oko 100 firmi, a u proces trgovanja i doniranja uključili su se i klijenti iz Velike Britanije, Irske, Poljske, Slovenije, a uskoro u tu priču ulaze i firme iz Bosne i Hercegovine, te Makedonije.

Što se tiče dostupnosti aplikacije, ona je u službi dostavljača, krajnjih kupaca kao što su restorani i hoteli. „U pripremi je online trgovina koja će omogućiti kupovinu svim ljudima, a takođe pokrećemo donaciju hrane preko humanitarnih organizacija koju su se već umrežile.“

Dalibor napominje kako će po samoj realizaciji sve biti vidljivo i dostupno na stranici https://robin-food.com.

Misija – suzbijanje gladi

Svaka ideja ima svoj krajnji cilj, pa tako i Daliborov Robin. Kroz razgovor s Daliborom saznala sam da se samo u EU godišnje baci više od 88 miliona tona hrane, što je u novcu više od 50 milijardi evra!

Na globalnoj razini ukupno bacimo blizu 1.2 milijardi tona hrane, što je u novcu 2.3 trilijona $. To znači da bacimo 40 % hrane koja se proizvede. Ovdje se ne radi samo o velikim gubicima novca, već o tome da takva hrana ne nalazi svoj put k onima kojima je potrebna, već završava na odlagalištima gdje se spaljuje s ostalim smećem i otpadom.

Da je 40 % veliki procenat govori i podatak da je Dalibor uz pomoć Robin Fooda za godinu dana uspio prikupiti više od 200.000 različitih artikala koji su pred istekom roka.

„Samo u decembru mjesecu nahranili smo više od 250 porodica, donirali ukupno 10 tona hrane i pića. Takođe radimo s Centrom za zapošljavanje i dajemo besplatne kartice, a odabrani ljudi mogu besplatno uzeti hranu.“

Sve ostalo ide preko humanitarnih organizacija koje već imaju svoju mrežu kontakata, a preko kojih se zna kome hrana ide, gdje se nalazi i koliko ljudi je dobilo hranu.

Dugoročni plan

Dalibor trenutno radi na uspostavljanju aplikacije koju ćemo moći skinuti preko Google Play-a, te je koristiti. „Želja mi je da u ovoj godini aplikacija bude dostupna u nekoliko EU država, a plan nam je svakako i za BiH, Srbiju i Hrvatsku.“ Međutim, napominje kako sve zavisi od partnera i pomoći na tržištu. „Hoću da se naš glas daleko čuje.“

Robin je lagano počeo širiti krila, a plan je odletjeti do najudaljenijih i najsiromašnijih dijelova svijeta. „Naša namjera i misija je pomoći u suzbijanju gladi, proširiti svoje kontakte. Ovdje smo zbog ljudi, ljepše budućnosti i pozitive energije.“

Stoga, umjesto što tražimo svoje heroje, i sami možemo biti jedan u nizu jer, kako Dalibor kaže, „tu smo da imamo lijep život“

Najčitaniji tekstovi

Zlatna Karika Srđan Petković: Kontakt je najbolji način za smanjenje stereotipa i predrasuda
Kako do pripravničkog u Bosni i Hercegovini?
Studentska priznanja – šta UNSA zapravo nagrađuje?
Izdavanje diplome na Univerzitetu u Sarajevu košta bezobraznih 231 KM
Bruno Jelović: Želja mi je osnovati azil za napuštene životinje
Koji fakultet upisati – državni ili privatni?
Gdje kupiti proizvode jeftinije i do 90 % od redovne cijene - Food Outlet Yumm
PITANJE: Zašto su uvijek žene te koje rade u kladionicama?
Od trnja do zvijezda - prve dame Sjedinjenih Američkih Država
„Mentalna snaga mladosti“ – inicijativa profesorice za učenike Gimnazije Dobrinja
More Stories
Put oko Svijeta za 80 dana: Epizoda 3 – (Umalo) Havaji i Francuska Polinezija